Kişisel sergi: Jean- François Rauzier
Kişisel sergi: Jean- François Rauzier
05.02.2016-05.03.2016

JEAN-FRANÇOIS RAUZIER’İN İKİNCİ KİŞİSEL SERGİSİ GALERİ NEV İSTANBUL’DA

Açılış: 05 Şubat 2016, Cuma 18.00
Tarihler: 05 Şubat – 05 Mart 2016

Tanıdık olanın tekrarı, resimdeki detayların nefes almasına ve güzellik arayışındaki izleyicinin resmin katmanlarında kaybolmasına izin verir. “Hiper-fotoğrafçılığın” öncüsü olarak bilinen Fransız fotoğraf sanatçısı Jean-François Rauzier’nin yapıtlarının büyüsü budur. İlk bakışta Rauzier’nin eserleri kaotik, hatta gözü yoran imajlar olarak algılanabilir. Fakat, kurguladığı bu gigapixel dünyaların cazibesi, parçalara ayırıp tekrar armoniyle bir araya getirdiği imajların hayranlık uyandıran yapısında yatar.

Rauzier’yi anlamak dijital fotoğrafçılığın özünü, özellikle “hiper-fotoğrafçılık” ile ulaştığı mertebeyi kavramayı gerektirir. Fotoğrafın hareketli filmin aksine izleyiciyi uzun süre meşgul edememesini mesele edinen Rauzier, dijital fotoğrafçılığın imkanlarını kullanarak, kendi karmaşık manzaralarını yaratmak üzere fotoğrafı bozar ve çoğaltır. Bu tekniği 2002’den beri uygulayan Rauzier’nin hiper-fotoğrafları, standart bir fotoğraftan on bin kat daha yüksek çözünürlüktedir ve 600 ila 5.000 fotoğrafın bir araya gelmesinden oluşur.

Fotoğrafçılar sıklıkla yakın ya da geniş açılı çekim arasında kalırlar. Çalışmalarını Paris’te sürdüren sanatçının tekniği de tam olarak bu ikilemi ortadan kaldırır; her iki açının bir arada kullanılabileceği bir alan imkanı tanır. Belli bir mesafeden bakışta tek bir görünüm olarak algılanan eserler yakından incelendiğinde, mimari ögeler, doğada gizli hayvanlar gibi pek çok yeni detay farkedilmeye başlanır.

Jean-François Rauzier’nin Galeri Nev İstanbul’da gerçekleşen ikinci kişisel sergisi sanatçının çeşitli “ütopik dünya”larından birer kesit yansıtan “Arches” (Kemerler), “Ideal Libraries” (İdeal Kütüphaneler) ve “Andalusia” (Endülüs) serilerinden oluşmaktadır. Sergide yer alan eserler, sanatçının gözle görülenin ötesindeki vizyonu ile sayısız detaya sahip, eşsiz fotoğraflar yaratabilme gücünün ispatıdır. Sanatçı, devasa büyüklükteki fütürist bir bahçeyi resmettiği “Jardin Abyssal”inden; mermer cephelerle doğayı karşı karşıya yerleştirdiği “Alhambra” fotoğrafına kadar tüm eserlerinde günlük gerçekliği dönüştürmeyi başarmaktadır.

Fotoğrafçılık kariyerine moda ve reklamcılık endüstrisinde başlayan Jean-François Rauzier, 2000’li yılların başında sanat fotoğrafçılığına yöneldi. Los Angeles Foundation Annenberg; MoMA-Moskova; Palais des Beaux-Arts-Lille; Museu de historia Nacional or Rio ve son olarak Brasilia Modern Art Museum gibi kurumlarda kişisel sergiler açtı. 2008’de Arcimboldo dijital fotoğrafçılık ödülü, 2009’da APPPF ve 2011 yılında Eurazeo ödülüne layık görülen Rauzier’nin detaycılığı, sanat camiasında ona ayrı bir tanınırlık getirdi.

Sanat eleştirmeni ve küratör Damien Sausset’nin, “gerçeğe büyüsünü geri kazandıran bir sanatçı” olarak tanımladığı Rauzier’nin sergisi 5 Şubat – 5 Mart tarihleri arasında Galeri Nev İstanbul’da izlenebilir.

 

JEAN FRANÇOIS RAUZIER’S SECOND SOLO EXHIBITION OPENS AT GALERI NEV ISTANBUL

Opening: 05 February 2016, Friday 18.00
Dates: 05 February – 05 March 2016

The repetition of the familiar allows the details of the captured image to breathe, granting the audience to drift upon layers of images in search of beautification. That is the gift of French photographer Jean François Rauzier, the pioneer of the “hyperphoto” technique. As a whole, the works of Rauzier may ooze out chaos and at times come across aggressive to the eye. However, the beauty in these gigapixeled worlds dreamt up by Rauzier, lies in their almost crazed construction, where each dismantled image is re-stitched together in harmony.

Understanding Rauzier requires capturing the essence of digital photography and the heights it has reached especially through “hyperphotography”. Troubled by the photograph’s inability to captivate its audience as lengthy as movies, Rauzier utilizes the means of digital photography to distort and duplicate images in order to create his intricate landscapes. Adapting this “hyperphoto” technique to his works since 2002, Rauzier’s works are 10,000 times the resolution of a normal photograph, which contains 600 to 5.000 pictures.

Often a photographer is faced with the dilemma of choosing between a close-up and a wide-angle shot. This is precisely what Paris-based photographer Rauzier eliminates. His works accommodate both. At large, the work exudes a presence of a single image, as one moves closer to dramatic details of the structures or a hidden lion behind one of the bushes springs out at you.

This second solo exhibition of Jean François Rauzier at Galeri Nev Istanbul, contains works from three of his series: “Arches”, “Ideal Libraries” and “Andalusia”, each of which allows us to take a glimpse of his various utopic realms. All images are testimony to his vision beyond what is available to the naked eye reaffirming his ability to build photos of unprecedented detail. Whether it is the enormous futuristic garden scene created in “Jardin Abyssal”, or juxtaposition of the marbled walls with natural components in “Alhambra”, Rauzier always manages to transform daily reality.

Starting off his career in the fashion and advertising industry, Jean François Rauzier shifted his orientation to artistic photography in the 2000s. Since then he has held solo exhibitions at The Los Angeles Foundation Annenberg, Moscow’s MOMA, and The Palais des Beaux-Arts of Lille, Museu de historia Nacional or Rio and soon at the Brasilia Modern Art Museum. He is the winner of the 2011 Eurazeo prize, 2009 APPPF Award in the Architecture photography category and 2008 Arcimboldo Award of digital photography. Dubbed as a “digital Braque” artist, Rauzier’s keen eye for detail has been recognized by the likes of art critic and curator Damien Sausset, who has described Rauzier’s works as “re-enchanting the real”.

Jean François Rauzier’s second solo exhibition will be showcased from the 5th of February until the 5th of March at Galeri Nev Istanbul. The gallery is open from Tuesday to Saturday, between 11.00 and 18.30.